Partnerségre lépett a Magyar Vitorlás Szövetség Vitorlás Suli Programja és a Decathlon Magyarország, amelynek célja, hogy közösen népszerűsítsék a vitorlássportot a gyermekek körében.
Az együttműködés nyitányaként Budaörsön, az ország legnagyobb Decathlon áruházában egy hangulatos esemény keretében gyűltek össze a Vitorlás Sulik képviselői és a Decathlon vízi sportokért felelős munkatársai. A két fél kölcsönösen megismerhette egymás terveit, céljait: a résztvevők alaposabban megismerhették a Decathlon vitorlás kollekcióját és a mögötte rejlő szakmai munkát, míg az áruházlánc kollégái megismerhették a programban résztvevő vitorlástáborokat. Az esemény után egy ízletes ebéd mellett folytatódott a kötetlen beszélgetés.
Az MVSz különös hangsúlyt fektet a magyar vitorlás utánpótlás, színvonalas és versenyképes képzésére, illetve a vitorlás verseny- és szabadidősport átfogó fejlesztésére, ennek keretében indult el 2015-ben a Vitorlás Suli Program is. A program célja, hogy összeállítsa a minőségi hazai képzési helyek klaszterét, szakmailag támogassa és fejlessze őket. Hosszú távon ezek a képzőhelyek, vitorlástáborok – idén országszerte 18 vitorlástábor - azok, amik felfedezik az utánpótlás tehetségeket és bevezetik őket a versenysport világába, de az is legalább ennyire fontos szempont, hogy a szabadidős vitorlázók bázisát növeljék.
Ehhez a programhoz csatlakozott most partnerként a Decathlon Magyarország, az ország legnagyobb sportszerüzlet lánca, melynek fő célkitűzése az, hogy minél több ember számára biztosítsa a sportolás lehetőségét. Teszik ezt nagyon kedvező ár-érték arányú termékeikkel, melyben megtalálható a vitorláskollekció is felnőttek és gyermekek részére egyaránt.
Az összefogást hosszú távra, jelenleg három évre, tervezik a felek. Ennek része, hogy a Decathlon eszköztámogatással is fejleszti a vitorlás sulik felszereltségét, spraytopok, neoprének, úszást segítő mellények és viharruhák kerülnek a táborokba.
A Decathlon lehetőséget nyitott a lokális kapcsolatépítésre is: a vitorlás sulik a hozzájuk közel eső áruházakban nyílt napot, bemutatót szervezhetnek, az áruházi és online felületek pedig segítenek minél szélesebb körben eljuttatni a vitorlázáshoz vezető első lépés lehetőségét a gyerekekhez és szüleikhez.
A Decathlonnal történt megállapodás tehát nem egy egyszeri alkalomra szól, hanem egy hosszú távú, kölcsönösen előnyös együttműködés kezdő lépése, melynek eredményeképp egyre több gyermek ismerkedhet meg a vitorlássport szépségeivel.