A Fehér Szalag a Balaton keleti medencéjét kerülő nagyhajós verseny. Viszonya a Kékszalaghoz egyedi. Mint, ahogy jó rokonok, jó baráttá vált erősen kötődő unokatestvérek befolyásolják, terelik és segítik egymást az életben, úgy alakul a sorsuk. Kicsit egymáshoz kötődve, egymást segítve fejlődtek mindig. A rivaladafényben a híresebbik, nagyobbik, de a szerény rokon is olykor főszerepet kapott.
A Fehér Szalagot a Kékszalag páros években volt hiánya hívta életre, majd amikor a kilencvenes évek végén pár évre egész távú tókerülővé lett, a nyitottabb Fehér Szalag mutatott utat a fejlődéshez a Kékszalagnak. Az új évezredben a nagy tókerülő végre évente megrendezett versennyé vált, ezért a Fehér Szalag szerényen visszavedlett „kismedencéssé”. Végül miután a Kékszalag előtti hétvégére került, akkor lett a nagy előadás elegáns főpróbája.
Szombaton 9 órakor és 9 óra 30 perckor rajtol a balatonfüredi móló elől a Fehér Szalag GeneralCom Nagydíj, a 20. Izsák Szabolcs Emlékverseny. A mezőny összetétele a Kékszalagéhoz hasonló, és a pálya is jórészt azonos a tókerülő első kilométereivel, így a Balaton keleti medencéjét körbehajózó futam kitűnő felkészülés a július 6-i nagy megmérettetésre. Mégis más ez a verseny.
A mezőny két részben rajtol, mert a Fehér Szalagon a Classic Round révén főszereplők a klasszikus építésű, hagyományos tervek alapján, vagy felépítésükben dominánsan klasszikus vonalvezetésű hajók, mint például a Hetvenesek. A Fehér Szalag Classic Round futamra a klasszikus osztályok közé sorolt Összevont cirkálók, Hetvenes cirkálók, 50-es cirkálók, 30- as cirkálók, Európa 30-asok, 25-ös jollék, 15-ös jollék, Dragonok, Folkboatok, valamint azon egyedi építésű hajók nevezhetnek, amelyeket 1945 előtt terveztek, és az eredeti terveknek megfelelően kerültek megépítésre.
A versenyen a Balatonfüred - Kenese - Siófok - Tihany - Balatonfüred táv megtétele után mégis a félórával később rajtolók éllovasai érnek majd elsőként célba, mert a modern versenyvitorlások, a többtestűek, a Liberák és más modern egytestűek lényegesen gyorsabbak a hagyományos formájú vitorlásoknál. Közülük is egytestű hajó utoljára 2012-ben és 2013-ban nyert, a Principessa LIbera, és most is várhatóan az egyre nagyobb számban megjelenő és egyre gyorsabb többtestűek viszik majd a prímet.