Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jó formában van a tokiói kvótás

Érdi Mária megnyerte a Mallorca Sailing Center Trofeát! A tokiói olimpiai kvótás magyar vitorlázó a Palma de Mallorcán megrendezett viadalon 53 vetélytársát utasította maga mögé a Laser Radial női olimpiai hajóosztályban - írja a Sportágválasztó Magazin.

Ez a viadal annak a Trofeo Princesa Sofia regattának az előversenye volt, amely hagyományosan az év első legfontosabb nemzetközi versenye Európában. A második olimpiájára készülő ifjúsági világ- és Európa-bajnok magyar vitorlásversenyző mögött az amerikai világbajnok Railey Paige végzett ezüstérmesként, megelőzve a dánok riói bronzérmesét, Anne-Marie Rindomt.

„Az igazi nagy megmérettetés a Trofeo Princesa Sofia lesz, de természetesen voltak nagy nevek a Mallorca Sailing Center Trófeán is. Az amerikai Paige Railey, a dán Anne-Marie Rindom és az ugyancsak amerikai Erika Reineke előtt sikerült végeznem, ez bíztató a jövőre nézve.” – értékelte saját teljesítményét Érdi Mária, aki továbbra is Palma de Mallorcán edzőtáborozik. A Trofeo Princesa Sofia március 29-én kezdődik és április 6-ig tart.

0 Tovább

Véget ért a Kalóz országos bajnokság

A Varjas-Kutassy páros győzelmével zárult az idei Kalóz ob Balatonfűzfőn!

 

A szervezők tájékoztatása szerint a tervezett 12 futamból a szélcsenddel váltakozó viharos időjárás miatt érvényesen csak négyet lehetett megtartani.

A Varjas Sándor Endre, Kutassy László duó mögött Fluck Benedek és Székely-Gyökössy Szabolcs szerezte meg az ezüstérmet, míg a bajnoki bronzérmet Sallai Gábor és Kámán Tamás vihette haza.

A Varjas Sándor által kormányzott hajó ötödször tudhatja magáénak a bajnoki címet ebben a nem olimpiai hajóosztályban.

0 Tovább

Zajlik a Kalóz hajóosztály bajnoksága Balatonfűzfőn!

A Kalóz az a hajó, ami talán a leginkább ismert a Balatonon. A múlt század vitorlázásában meghatározó szerepet töltött be, balatoni képeslap nem készült úgy, hogy azon ne látszódna Kalóz vitorlás. Népszerűségét rendkívüli tartóssága, és könnyű kezelhetősége alapozta meg.

Bár a Kalóz sosem szerepelt olimpián, a németeknél több, mint 400, nálunk is legalább 50 hajó versenyez (jelenleg is). Hazánkban generációk sora nevelkedett ebben az osztályban. Az itt szerzett bajnoki cím presztízse igen nagy, nem véletlenül indulnak más hajóosztályok világ- és Európa-bajnokai ezen a versenyen.

Az osztály közkedveltségében szerepet játszik a kalózosok legendás összetartása, az a közösségi szellem, ami általában jellemző azokra a hajóosztályokra ahol szigorú előírások garantálják az egyöntetűséget. Egy ilyen one-design osztályban nem a felszerelés, hanem a vitorlázni tudás a döntő.

Az idei bajnokságon a 13 szoros Kékszalag győztes, háromszoros Soling-világbajnok Litkey Farkas is elindult, hogy legyőzze a hétszeres Kalóz bajnokot Fluck Bencét. Mellesleg a mezőnyben még van két versenyző, aki nyert már hét bajnokságot: Szentpéteri Ádám és Bódy Kornél, de komoly esélyese a versenynek Varjas Sándor, a Soling osztály Európa-bajnoka is.

A 12 futamosra tervezett verseny szombaton zárul amennyiben addig sikerül legalább 8 futamot lebonyolítani, ha nem a vasárnap tartalék nap.

Fotó: Török Brigi

0 Tovább

Kopár István eredeti hajóosztályában folytatja tovább a Golden Globe Race-t

Kopár István közel egy hónapja indult útnak, hogy teljesítse élete legnagyobb kihívását, amely nem más, mint kikötés nélkül körbe vitorlázni a Földet.

A Golden Globe Race-en induló magyar származású vitorlázó számára izgalmasan és egyben nehézkesen teltek az elmúlt hetek, hiszen szélkormányának nem megfelelő működése miatt megállásra kényszerült a Zöld-foki-szigetek mellett. Mivel azonban nem vett igénybe semmiféle külső segítséget, a szervezők döntése alapján továbbra is GGR jelentkező státuszban folytathatja a versenyt.  

A Helly Hansen, norvég technikai márka által támogatott vitorlázó számára igazán megerőltető volt az elmúlt pár hét, hiszen hajójával szinte csak akkor tudott haladni, amikor kézzel kormányzott, így aludni sem volt igazán lehetősége. Július 17-én, úton a Zöld-foki-szigetek irányába, műholdas telefonján keresztül hívta a GGR vezetőjét, és kérte átigazolását a Chichester osztályba, amelyet el is fogadtak. Navigációs tanácsot kért továbbá, hogy a Zöld-foki-szigetek mely kikötőjében kössön ki, valamint kérte, hogy adják át menedzserének az üzenetet, miszerint új szélkormányra van szüksége. Ugyan a verseny szabályzatának megfelelően a műholdas telefon csakis vészhelyzet esetén történő segítségkérésre használható, a szervezők mégis eleget tettek István kéréseinek, miután bejelentette, hogy a Chichester osztályban folytatja tovább a földkerülő kihívást.

Pár nappal később Istvánnak azonban feltehetően megváltozott a véleménye a megállással kapcsolatban. Július 23-án reggel valóban megállt horgonyon egy öbölben Mindelo kikötője előtt, de nem kötött ki, nem fogadott el külső segítséget, és másnap este újra útnak indult. A magyar származású vitorlás versenyző az átminősítés felülvizsgálatát kérte, a kézi kormányzásból adódó stresszre, illetve arra hivatkozva, hogy a rövid megállással semmiféle releváns előnyre nem tett szert. A szabályok értelmében ugyan nem kérhetett volna segítséget műholdas telefonon keresztül – hiszen nem vészhelyzetről volt szó –, és nem érinthetett kikötőt, a GGR rendezősége végül arra a döntésre jutott, hogy a kizárás helyett összesen 24 büntető órát rónak ki rá, és István visszakerülhet az eddigi hajóosztályába, GGR jelentkező státuszba.

A kizárólag hagyományos, régi stílusú navigációs eszközök használatát megengedő földkerülő versenyre eredetileg 18 bátor vitorlázó jelentkezett, időközben azonban öten közülük feladták a versenyt, vagy más osztályban folytatják. Kopár István jelenleg a 13. helyen vitorlázik Puffin névre keresztelt hajójának fedélzetén.

A Helly Hansenről

A Helly Hansen márkát 1877-ben, a norvégiai Moss-ban alapították, és azóta segíti azokat, akiknek munkájuk vagy kalandjaik során az elemekkel kell megküzdeniük. A ruházatokat a skandináv dizájnnak és a legszélsőségesebb időjárási viszontagságoknak megfelelően tervezték, hogy magabiztosságot nyújtsanak a profiknak, amikor munkájuk során szembeszállnak a természet erejével.

A vállalat készítette el az első vízhatlan anyagot a világon, 140 évvel ezelőtt, majd az 1960-as években bemutatta az első Propile™ fleece középső réteget.  Az 1970-es években bemutatta az első LIFA® StayDry technológiával készült technikai aláöltözetet, napjainkban pedig a díjnyertes H2Flow hőmérséklet-szabályozó technológiával rukkolt elő.

A Helly Hansen vezető a technikai vitorlásruhák forgalmazásában. Emellett a márka öltözeteit a világ száznál is több síterepén dolgozó több mint 50 000 hivatásos szakember viseli, illetve a hegymászók, válogatott versenyzők, olimpikonok és a kifinomult ízlésű kirándulók kedvelt viselete is. A Helly Hansen felsőruházatai, aláöltözetei, sportruházati termékei és cipői jelenleg a világ több mint 40 országában kaphatók.

Ha többet szeretne megtudni a Helly Hansen legújabb kollekcióiról, látogasson el www.hellyhansen.com oldalra.

0 Tovább

Ismét a Volvo Ocean Race élén a MAPFRE csapat!

A Volvo Ocean Race 8. szakasza május 8-án ért véget, a MAPFRE csapat elképesztő győzelmével. A négy óceánt, hat kontinenst és 12 nagyvárost érintő földkerülő vitorlásverseny rangsorában a spanyol csapat így összesítettben ismét az első helyre került.

A 2017/2018-as verseny összesen 11 szakaszból áll, amelynek során az egymással versengő hét csapatnak 45.000 tengeri mérföldet kell megtennie, 4 óceánt, 6 földrészt és 12 nagyvárost érintve. A 8. szakasz a brazil Itajaí városától indult, és egészen az Amerikai Egyesült Államokban, Rhode Island-en található Newport városáig tartott. Május 8-án, 10 óra 44 perc 29 másodperckor, 5700 tengeri mérföld megtétele után, 15 nap 17 óra 44 perc 29 másodperc vitorlázás után a spanyol MAPFRE csapat ért elsőként célba.

Elképesztő, ahogyan a MAPFRE az utolsó 24 órában teljesített, hiszen hétfőn – amikor már csak 300 tengeri mérföld volt hátra – a spanyol csapat még az 5. helyen állt. Kedden reggelre viszont Xabi Fernandez csapata az élre tört, a Team Brunel, a Dongfeng Race Team és a Vestas 11th Hour Racing csapatokat maguk mögé szorítva. Még 500 méterre a céltól is fej fej mellett haladt a MAPFRE és a Team Brunel, végül 1 perc 1 másodperc különbséggel szelte át a célvonalat a MAPFRE.

„Ez hihetetlen” – nyilatkozta a skipper Xabi Fernandez pillanatokkal a célba érés után. „Nem is lehetnék ennél boldogabb. Mindig reménykedtünk, hogy előrébb kerülünk egy kicsit, de őszintén szólva mi magunk sem számítottunk rá, hogy megnyerjük ezt a szakaszt, szóval nagyon boldogok vagyunk. Tegnap éjjel elképesztő volt, ahogy minden összeállt, és ahogy mindenki a fedélzeten hihetetlen munkát végzett.”

A MAPFRE bravúros győzelme nagy hatással van az egész versenyre, hiszen így az összesített rangsorban megelőzték a Dongfeng csapatot, jelenleg 3 ponttal vezetve. Egy ilyen kihívásokban bővelkedő versenyen a szakértelem és az elhivatottság mellett kulcsfontosságú tényező a megfelelő felszerelés és ruházat, amelyet a MAPFRE számára a Helly Hansen biztosít.

0 Tovább

Vadnai Benjamin: a hiedelmekkel ellentétben nem annyira szennyezett a víz Rióban

A magyar vitorlázók Rióban készülnek. Érdi Mária, Berecz Zsombor és Vadnai Benjamin is a játékok helyszínén hangolódik az olimpiára.

Brencsán Ábel, a Magyar Vitorlás Szövetség versenysport-menedzsere többségében pozitív híreket kap a válogatott vitorlázóktól. „Mindenki jól van, három külön csoportban készülnek a játékokra. Szokniuk kell a kinti körülményeket, a speciális áramlásokat, hogy augusztusban a lehető legjobbat hozzák ki magukból. Külön megemlítendő, hogy mindhárom hajóosztályban erős nemzetközi mezőny van kint” – mondta a sportvezető.

Vadnai Benjamin vitorlázás Rió olimpia

Az előzetes információkkal ellentétben nem annyira szemetes a víz, mint ahogy korábban a nemzetközi sajtó beharangozta. Vadnai Benjamin elmondta, hogy a hiedelmekkel ellentétben nem annyira szennyezett a víz. „Sokkal rosszabbra számítottam. Simán vitorlázható, és az időjárás is tökéletes. Néha lehet látni egy-két szemetet, de nem vészes. A mezőny, amelyben vitorlázom, hasonló az olimpiaihoz. A cél, hogy tartani tudjam majd a tempót, és a sebességem is elég jó” – számolt be riói élményeiről Vadnai Benjamin, aki a Laser Standard-ben indul az olimpián. Az augusztus 5-én kezdődő játékokon Berecz Zsombor Finn Dingiben, Érdi Mária pedig Laser Radialban áll rajthoz.

 Az olimpián induló magyar vitorlázókat július 22-én búcsúztatják Balatonfüreden.

0 Tovább

Rióra hajtanak a Vadnai fivérek

Kedvező "széljárás" esetén akár a 19 é​ves Vadnai Benjamin és a 16 esztendős Vadnai Jonatán is kivívhatja a kvalifikációt a jövő évi olimpiára a vitorlázók Laser Standard hajóosztályában, bár kétségtelen, hogy nagyobb esélye erre a bátynak van. A fivérek – akik mindketten többszörös korosztályos világbajnokok - jelenleg Palma de Mallorcára készülnek.

 

Nagyjából ugyanazok a versenyek várnak rájuk az idén, bár ez azért Jonatán versenysúlyának és fejlődésének a függvénye - mesélte a fiúk pályafutásának irányításában tevékeny részt vállaló édesapa, Vadnai Péter. A fiatalabbik testvér ugyanis még évekig a Laser Radial hajóosztályban versenyezhetne, ám testalkata lassan megfelelő lesz a felnőtt Laser Standard olimpiai osztályhoz is, ezért azon vannak, hogy Joni a világ élvonalában is mielőbb megszerezze a szükséges rutint.

 

A jelenlegi fő cél jól szerepelni a válogatókon és kikerülni a kingstoni világbajnokságra, hiszen a kanadai versenyen lehet riói részvételre szert tenni. Ugyanakkor még a jövő évi Európa-bajnokságon is osztanak olimpiai kvótákat, ami a Balatonfüredi Yacht Club ifjú tehetségeinek kedvező lehet.

 

Az olimpiai reményektől függetlenül Benji idei célja, hogy a korosztályos vb-n és Eb-n az első tíz között végezzen az U21-esek között, Jonatántól pedig az első hatba kerülést várják a 19 éven aluliak mezőnyében. (Turák Péter)

0 Tovább

Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője

Ma nyitott, és három napon át látogatható Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, a hajózás és a vízi sportok szezonnyitó nagyrendezvénye. A Budapest Boat Show 2015 a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont G pavilonjában várja a látogatókat. Az esemény stratégiai partnere a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ).

A 24. alkalommal megrendezendő kiállítás 2012 óta folyamatosan fejlődik és növekszik, 2015-ben több mint 65 kiállító mutatkozik be több mint 80 hajóval, és 9500nm-en csak hajók és kapcsolódó kiegészítők vonulnak fel, számos újdonsággal, több hazai hajóbemutatóval, többek között itt láthatja először a közönség a SÁMSON névre keresztelt óceáni evezős hajót is, mellyel nem mindennapi expedícióra készülnek, hiszen ez lesz az első ilyen hajó, amivel áteveznek az atlanti óceánon New Yorkból Párizsba – áll a szervezők közleményében.

2015-ben a kiállítás középpontjába a tengeri hajózás kerül, azon belül is a Volvo Ocean Race, a jelenleg is zajló földkerülő vitorlásverseny kap kiemelt figyelmet a Volvo Autó Hungária Kft. támogatásával. A látogatók egy 400 négyzetméteres Volvo Ocean Race programszigeten ismerkedhetnek a versennyel, a csapatokkal és a legénység életével. Kiállítják a Volvo Ocean 65 versenyhajó belsejének egy részletét, és felállítanak egy hajókormány installációt is a látogatók számára.

A Generali Kikötő Színpadon nagyon sok érdekes előadással találkozhatnak, a Magyar Vitorlás Szövetség képviselői is beszámolnak a versenyrendszerben bekövetkezett változásokról, és a sportág fejlődését szolgáló terveikről.

Bővebb infók a 2015-ös Boat Show-ról: http://boatshow.hu

0 Tovább

Berecz: Cél a folyamatos fejlődés és a 98 kiló

Berecz Zsombor kilókra hajt.  A 2014-es év férfi vitorlázójának megválasztott sportember az elmúlt másfél hónapban Valenciában edzőtáborozott, csak közvetlenül karácsony előtt érkezett haza – írja a Blikk. Szabó Dávid „Ott leszünk Rióban” című írásából az is kiderül, hogy a 2014-ben 92 és 94 kilós versenysúly között ingadozó Berecz 98 kilogrammosra szeretné feltornázni magát, amit elsősorban izomnöveléssel szeretné elérni.  Ez jelentősen megkönnyítené az erősebb szélviszonyok közötti versenyzését.

Berecz Zsombor  a második magyar sportoló, aki olimpiai kvótát szerzett a 2016-os riói nyári játékokra, előtte a sportlövő Tobai-Sike Renátának sikerült. Az MVM Sport Egyesület vitorlázójának a riói lesz a harmadik olimpiája.

„A kvóta megszerzése főként mentálisan segíti a munkámat, nyugodtabban és így bátrabban tesztelhetek hajókat. Célom a folyamatos fizikai és technikai fejlődés” – mondja Berecz, aki Finn-dingi hajóosztályban szerzett kvótát. 

0 Tovább

Majthényiék két sikerrel rajtoltak

Jól kezdte a repülőhollandi-világbajnokságot a Majthényi Szabolcs, Domokos András duó. A tízszeres világbajnok kettős a Sydneyben zajló világverseny első két futamát megnyerve az élről várhatja a folytatást. 

Majthényiék mögött a Kilian Koenig, Johannes Brack páros a második, míg az Enno Kramer, Ard Geelkerken egység a harmadik. 

A további magyar duók közül Ziegler János és Polgár Csaba 8., Gáborjáni-Szabó Gábor és Czeizel Balázs pedig a 9.

0 Tovább

sportbanyaszat

blogavatar

Sokkal több érték, és érdekes sztori van a sportban, mint ami elsőre látszik. Isten hozott a 2-es tárnában!

Kedvencek

NemOlimpiaiSportok NemOlimpiaiSportok

Ezen az oldalon a nem olimpiai sportágak híreit olvashatják. Ha infót szeret...

Közösségben az Egészségért Közösségben az Egészségért

Egy jó közösségben minden egyszerűbb, a sport és céljaid elérése egyar...

Feedek

Feedek

Archívum