Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egyedül nőként a férfiak között - pályán is megkezdődik a szezon Vogel Adrienn számára

Április utolsó hétvégéjén a Hungaroringen kezdi meg a szezont gyorsaságiban is Vogel Adrienn. A Roger Racing Team versenyzője számára raliban már elstartolt az évad március végén az Eger Rallye-n bemutatkozó Kia Platinum Rally Cupban, most pedig - a WTCR betétfutamaként - pályán is beveti a Kia Picantót a versenyzőnő.

A Kia Platinum Cup hatfordulós bajnokságában idén is a Roger Racing Team színeiben, de megújult dizájnba öltöztetett Kia Picantóval kezdi meg a versenyzést Vogel Adrienn, a márkakupa mezőnyében egyedüli nőként. A 2018-ban összetett hetedik helyig jutó magyar versenyző idén top3-ban szeretne végezni.

“Pörgős bajnokságra számítok, hétvégenként két versenyen lesz lehetőségünk pontokat gyűjteni. Ahogy az előző években is megtapasztaltam, nem ritkák a kontaktok, annak ellenére, hogy kicsi autókkal megyünk, sokszor kifejezetten kemény szituációkba keveredünk az ellenfelekkel. Egyre több a tapasztalatom, de a mezőny idén sem lesz gyenge, keményen meg kell majd küzdeni minden pozícióért. Idén új csapattársam lesz, Bernula István személyében” - foglalta össze tapasztalatait Vogel Adrienn.

A Roger Racing Team versenyzője természetesen a szezonnyitó hungaroringi fordulóját várja legjobban. “A hazai versenyeknek mindig különleges a hangulata, főleg így, hogy a WTCR betétfutamaként indulhatunk. A magyar szurkolók világszínvonalú hangulatot teremtenek a Hungaroringen, nagyon remélem, hogy egy dobogós helyezéssel sikerül meghálálnom a támogatásukat, ahogyan tavaly is, amikor egy futamgyőzelmet és egy harmadik helyet szereztem. Idén új, fekete-arany-vörös színű lesz a versenyautóm és a sisakom is. Bízom benne, hogy az új dizájn új eredményeket és egy kis szerencsét is hoz majd” - árulta el terveit Vogel Adrienn.

A Kia Platinum Cup idei versenynaptára:

április 27-28.: Hungaroring, Magyarország

május 18-19.: Red Bull Ring, Ausztria

június 8-9.: Tor Poznan, Lengyelország

július 6-7.: Szlovákiaring,

augusztus 31. - szeptember 1.: Most, Csehország

október 10-12.: Monza, Olaszország

0 Tovább

Új sorozat

Új rali-márkakupa sorozat indul 2019-ben Magyarországon. A Kia Rally Cupban egyforma autókkal versenyezhetnek az indulók, hogy ne a technikán, hanem a versenyzők és a navigátorok valódi tudásán múljon, ki a jobb. A sorozat az Eger Rallye-val rajtol el, március 29-e és 31-e között.

 

„Amikor megálmodtam ezt a sorozatot, az volt a legfőbb célom, hogy elérhető árú belépő kategóriát hozzunk létre azok számára, akik szeretnék kipróbálni magukat a raliban. Emellett az is motivált, hogy legyen egy sorozatunk, amiben valóban össze tudja mérni az ember a tudását a másik pároséval, hiszen a körülmények – vagyis az autók – teljesen egyformák” – nyilatkozta a Yellow Flag Mediának Jobbágy Ákos, a sorozat jogtulajdonosa.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség rali szakágának vezetője, Berényi Ákos is üdvözölte a kezdeményezést.

„Nagyon örülök, hogy létrejön egy olyan sorozat rali2-ben is, amilyen eddig ebben a kategóriában nem volt. Fontos, hogy legyen egy egységes kupasorozat, az pedig külön öröm, hogy női versenyzőket is láthatunk majd, akik üde színfoltjai a magyar ralinak. Bízunk benne, hogy mindezzel még több nézőt szerzünk a magyar ralinak.” – mondta a sportvezető.

0 Tovább

Hét Eb-futamon áll rajthoz Herczig Norbert

2019-ben a lehetséges 8-ból 7 futamon áll rajthoz a Rally Európa-bajnokságon (ERC) a MOL Racing Team pilótapárosa Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok elmondta, hogy a költségvetésük nem teszi lehetővé, hogy más sorozatban is induljanak, viszont majdnem teljes Eb-szezont futnak.

 

"Már a nyitófutamon, március közepén az Azori-szigeteken rajthoz állunk. 8-ból 7 futamon ott leszünk, egyedül az olasz állomást hagyjuk ki, és ami számomra nagyon nagy öröm, hogy bekerült a programba egy magyar verseny, a Nyíregyháza Rally is, ott fogjuk befejezni az évet novemberben."  - mondta Herczig Norbert.

Az előző évben az Európa-bajnokságon 6. helyen végzett páros 2019-re márkát váltott és idén egy Volkswagen Polo GTI R5-el versenyez.

"Büszke vagyok rá, hogy egy vadonatúj fejlesztésű autóval indulhatunk és hogy a rallysportan hatalmas hagyományokkal és sikerekkel rendelkező Volkswagen márka bizalmat szavazott nekem." - fejezte be a MOL Racing Team pilótája. 

 

0 Tovább

Világbajnok fitneszmodellel készül a szezon folytatására Nagy Norbert

A Zengő Motorsport túraautó-világkupában versenyző fiatal pilótája nem töltötte tétlenül a hosszú nyári szünetet. Nagy Norbert kemény edzésbe kezdett a WTCR két és fél hónapos vakációja alatt, méghozzá a világbajnok fitneszmodell és személyi edző Zsigmond Regina segítségével.

“Norbi egyáltalán nem számít kezdőnek, hiszen aktív autóversenyző, korábban pedig intenzíven sportolt, ezért haladó programot raktam össze neki, ami heti három súlyzós edzést tartalmaz. Fontos, hogy még az eddigieknél is jobban bírja a terhelést az autóban a szezon hátra lévő párás, esetenként forró ázsiai helyszínein. Ezen dolgozunk most együtt” - árulta el a közös munka legfontosabb szempontjait Zsigmond Regina.

Zsigmond Regina 2015-ben, a WBPF világbajnoki címét szerezte meg 160 cm alatti kategóriában.

“Az állóképességet folyamatosan szinten kell tartani, mert ha az autóban egy pillanatra is azon jár az agyam, hogy fáradok, azzal értékes tizedeket veszíthetek. Ezért dolgozunk most azon, hogy még jobban bírjam a terhelést. A WTCR szezonjának első felét nagyon élveztem, főleg az európai helyszíneket záró szlovákiai hétvégét, amikor a fordított rajtrácsos futamon második lettem. A túraautózás nagy öregjeivel, Gabriele Tarquinivel és Yvan Mullerrel együtt dobogón állni fantasztikus érzés. Az ázsiai helyszíneken is jó lenne folytatni a jó szériát, az én fizikai felkészülésemen ez biztosan nem fog múlni” - foglalta össze a Zengő Motorsport versenyzője, Nagy Norbert.

A WTCR szeptember utolsó hétvégéjén a kínai Ningbóban folytatódik. Utána szintén kínai helyszínre, Wuhanba látogat a sorozat október 5-7-én. Október 27-28-án Japán és a legendás szuzukai pálya következik, majd Makaóban, november 15-18-án zárul a túraautó-világkupa 2018-as szezonja.

Nagy Norbert 18 világkupa pontjával 21. helyen áll összetettben.

0 Tovább

Bárdosi Sándor és Hajnal Tamás virtuális Forma-1-es autóba ült

Bárdosi Sándor és Hajnal Tamás együtt hangolódott a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíjra. Az olimpiai ezüstérmes birkózó és az 59-szeres válogatott futballista Wéber Gábor autóversenyző és televíziós szakkommentátor társaságában szimulátorozott a budapesti Andrássy úton található TagHeuer Butikban, amelyet most nyitottak újra.

autósport

Bárdosi és Hajnal a nürburgringi pályán koptatták a képzeletbeli aszfaltot. „Vérbeli sportemberekről van szó, így mindkettőjüknél azonnal lehetett érezni a versenyszellemet. Jó volt látni, hogy mindketten a végső győzelemre hajtottak” – összegzett a szimulátorozás után Wéber Gábor.

Hajnal Tamás elmondta, hogy a németországi légióskodás során szeretett bele a Forma-1-be. „Amíg versenyzett és Michael Schumacher rajongó voltam. Annak idején Dortmundban volt szerencsém Forma-1-es autóban is ülni. Érdekes világ. A Forma-1-es Magyar Nagydíj alkalmából jó volt beülni egy szimulátorba” – mondta Hajnal Tamás.

Bárdosi Sándor a Forma-1-es Magyar Nagydíjnál jobban már csak az idei birkózó-világbajnokságot várja jobban. „Persze, hogy nagyon várom azt, hogy a világ legjobb birkózói Budapesten lépjenek szőnyegre. Ez októberben lesz, de szerintem minden sportembert megérint minden hazai rendezésű nagy nemzetközi világverseny is. Ilyen a Forma-1-es Magyar Nagydíj is. Az év ezen időszakában jobban figyelem, hogy mi történik az F1-es pályákon” – jelentette ki Bárdosi Sándor.

autósport

 

0 Tovább

Karnyújtásnyira volt csak a dobogótól Kiss Norbert

Két negyedik helyet szerzett a szlovákiai hétvége első két futamán a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző.

Értékes pontokat szerzett a kamion-Európa-bajnokság negyedik hétvégéjén Kiss Norbert. A kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző a szombat délelőtti időmérőn az ötödik helyet szerezte meg a superpole-ban, majd mindkét versenyen hajszállal maradt csak le a dobogóról a Dunaszerdahely melletti Szlovákia Ringen.

A szombati első futamon a gumikkal szenvedett, egy helyet azonban így is tudott javítani.

“Arra számítottam, hogy gyors rajt lesz, hiszen egy MAN ment a pole-ból induló Adam Lackó mellett, de nem az lett, lassú tempót diktált a gördülőrajtnál a mezőnynek. A szabály szerint 55 és 70 km/h közötti sebességgel kell rajtolni, mi 55-tel mentünk. Reméltem, hogy lesz annyi helyem, hogy fel tudok majd gyorsítani és lesz turbónyomásom, de nem lett. Nagyjából a hatodik hely környékén voltam az első körben, onnan kellett visszaküzdeni magam. Az első egy-két kanyar nem volt jó, nagyon csúszkált az autó, de utána összeszedték magukat a gumik. Sikerült később még előzni párat, így negyedik lettem, viszont az első szektorban még mindig nagyon sokat veszítünk” - mondta a Tankpool24 csapat magyar versenyzője.

A fordított rajtrácsos második futamnak szintén ötödik helyről vághatott neki, eseményekből ezen a versenyen sem volt hiány.

“A rajtnál tudtam egyet előzni, de volt egy kis csetepaté - nem az én hibámból, mert teljesen nyitva hagyták előttem az ajtót, csak mentem, és oldalról rámhúzták a kormányt. Ezzel vesztettem egy helyet, mert Jochen Hahn rögtön megelőzött, így ugyanott voltam, ahonann indultam, az ötödik helyen. Jó volt a tempó, egyértelmű már, hogy nekem kopik a legkevésbé a gumim a mezőnyből, és a futam végére az én sebességem a legjobb. Élveztem, hogy tudtam támadni is, de nagyon nehéz előzési pozícióba kerülni, mert le vagyunk korlátozva. Mégis büszke vagyok rá, hogy Sasha Lenzet úgy tudtam megelőzni, hogy hozzá sem értem, és végül negyedik lettem.”

A nap végére Kiss biztatóbbnak látta a helyzetét, mint az első futam után. “Picit jobbnak éreztem magunkat, mint az első versenyen, de összességében nem vagyok elégedett. Az időmérős ötödik hely katasztrófa, nem is értem, hogy tavaly hogy tudtunk itt időmérőt nyerni, ráadásul nem is kicsi előnnyel. Alapvetően nagyon elégedetlen vagyok ezzel a két negyedik hellyel. Ugyanakkor a beállítást jónak érzem, az autó is jó az elvárásokhoz képest, de ennyire korlátoz minket, hogy nem tudjuk alkalmazni a 160-as sebességkorlátozást, mert nincs meg az ahhoz szükséges programunk, hogy mi is 2.7 mp-ig 160 km/h fölött mehessünk. Viszont már tartanak az egyeztetések arról, hogy eltörlik ezt a szabályt, úgyhogy a szezon második felében már nem is foglalkozunk ezzel.”

A kamion-Európa-bajnokság szlovákiai programja vasárnap 8.30-kor warm uppal, 10 órától időmérővel, majd 13.35-től a harmadik, 17.20-tól pedig a negyedik futammal megy tovább.

0 Tovább

Nehézkes vasárnap

Amilyen jól sikerült a szombat, olyan balszerencsés lett a vasárnap Kiss Norbert számára a Kamion Európa-bajnokság németországi hétvégéjén.

A Tankpool24 csapat magyar versenyzője kőkemény csatákba keveredett, technikai hibával is küzdött, ráadásul a szakszerűtlen mentés következtében is megsérült Mercedes kamionja.

A szombati harmadik és negyedik hely után ígéretesnek tűnt a vasárnapi kezdés a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnek: a vasárnapi időmérőn harmadik lett. Később aztán minden összeesküdött a szombathelyi pilóta ellen.

“Nem a mi napunk volt. Az időmérőig még jól ment, sikerült javítanom az előző napihoz képest és harmadik lettem, de a verseny már nem alakult jól. A rajt és az első kanyar még rendben volt ugyan, de a második kanyarban René Reinert be tudta dugni mellém az autója orrát, a harmadik kanyarhoz érve elfékezte magát és nekem jött. Csak a negyedik-ötödik helyre tudtam visszajönni, közben Adam Lacko hátulról ütközött nekem. Továbbmentünk, akkor már Steffi Halmot támadtam és meg is tudtam előzni, de defektet kapott rajtam, emiatt később mehettem a versenyirányításhoz, büntetést végül nem kaptam. Egy darabig a negyedik helyen autóztam, aztán a kormánymű hibája miatt fel kellett adnom a versenyt.”

Ekkor még nem ért véget Kiss Norbert drámája, kamionja mentése közben ugyanis a szakszerűtlen vontatás miatt a Mercedes előbb pattogni kezdett, majd leesett a vontatóról, ez pedig extra károkat okozott a járműben.

“Tönkrement a gumi, a kormánylengéscsillapító is. A csapat jól összerakta a kamiont, de  valami rejtett hibát nem vettünk észre, ezért nem volt benne elég erő az utolsó futamon. Ezen a versenyen a végéről indultam, a kilencedik helyre sikerült feljönni, voltak még előttem büntetések, így a hetedik helyen zártam. Szereztünk ugyan néhány pontot, de összességében katasztrofális nap volt. Nem volt szerencsénk, ez a legrosszabb napunk eddig az idei szezonban.”

Kiss Norbert három versenyhétvége után a harmadik helyen áll a bajnokságban 88 ponttal. Jochen Hahn 137 ponttal vezeti az összetettet, Adam Lacko a második 95 ponttal.

Két hét múlva, július 13-a és 15-e között a Budapesttől alig 150 km-re fekvő Slovakia Ringen, Dunaszerdahely mellett folytatódik a Kamion Európa-bajnokság.

0 Tovább

Újabb pontok

Újabb fontos pontokat szerzett a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző.

A Kamion Európa bajnokság harmadik hétvégéjén a Nürburgringen állt rajthoz Kiss Norbert, a Tankpool24 versenyzője. A szombathelyi pilóta a Hungaroringen megszerzett második és harmadik helyezések után rögtön egy dobogóval nyitott Németországban, értékes pontokat szerezve a kamionsport hazájában.

A rendhagyó menetrend szerint az első időmérő edzésre pénteken került sor, Kiss Norbert ezen a negyedik helyet szerezte meg, amit aztán dobogóra tudott váltani a szombati első futamon. 

“Az időmérőn sajnos csak negyedik lettem, de az első verseny aztán egész jól kijött. Láttam a lámpát, a külső íven meg tudtam előzni René Reinertet, aki aztán mögöttem bajba is keveredett, úgyhogy kis előnnyel, de meg tudtam tartani a harmadik helyet. Jó volt látni, hogy megvolt a tempónk. A fordított rajtrácsos versenyen így a hatodik helyről indultam. Nagyon kalandos volt az egész futam, főleg az első néhány kanyar. Feljöttem a negyedik helyre, sikerült a tavalyi csapattársamat megelőzni, utána utolértem Adam Lackót, de hiába volt nagyon lassú, nem volt lehetőség az előzésre, kilökni meg nem akartam. Egész versenyen nem találtam rajta fogást, így nem sikerült felállni a dobogóra, de sok pontot szereztem. Összességében jó volt, jól jöttem ki a mezőny közepi csatározásokból” - nyilatkozta Kiss Norbert a második futam után.

0 Tovább

Kiss Norbi Németországban ül kamionba

Harmadik állomásához érkezik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Az ETRC most hétvégén a Nürburgringre látogat, a kétszeres Európa-bajnok magyar versenyző pedig reméli, hogy a tavalyihoz hasonló jó eredményeket ér el a legendás pályán - tudósít Kiss Norbert menedzsmentje.

A német Tankpool24 csapat pilótájának kifejezetten kellemes emlékei vannak a Nürburgringről, ahol egy évvel ezelőtt két második helyet szerzett. “A szombati időmérőn megnyertem a superpole-t, az első helyről indulhattam, de Adam Lacko megelőzött, második lettem. Aznap még egy kilencedik helyet szereztem, majd vasárnap megint felállhattam a dobogóra, ismét másodikként. A negyedik futamot nem tartották meg tavaly, mert annyira olajos lett a pálya, hogy versenyzésre alkalmatlanná vált” - emlékszik vissza a szombathelyi versenyző.

“Remélem, hogy ehhez hasonló végeredmények születnek, ami nem lesz egyszerű, hiszen két hete a Hungaroringen mindenki láthatta, mennyire erős a mezőny. A Nürburgringen nem a teljes pályát használjuk, nem is azt, amit a túraautó-világkupa mezőnye, hanem egy még rövidebb, a DTM-konfigurációnak megfelelő vonalvezetésen megyünk. Ezek mindig nagyon jó hangulatú hétvégék, százezer néző előtt versenyzünk, ez a kamionversenyzés igazi ünnepe.”

Kiss Norbert összetettben a második helyen áll 64 ponttal, a bajnokságot Jochen Hahn vezeti 95 ponttal.

0 Tovább

Keszthelyi Vivien GT-kategóriában pályafutása eddigi legnagyobb sikerét aratta a Hungaroringen

Óriási hazai siker a DTM hungaroringi hétvégéjén: dobogó második fokán ünnepelhette a magyar közönség a 17 éves pilótát – tudósít a VRS Sport.

 

 A vasárnapi időmérőn a hétvége második leggyorsabb időeredményével megszerzett rajtpozícióból indulva, a tanuló évében nem elvárt eredményként a futamon szerzett második helyezésével a hátsókerék-meghajtású nagy túraautó (GT) kategóriában pályafutása eddigi legnagyobb sikerét aratta Keszthelyi Vivien. A világ legfiatalabb GT-kategóriás női autóversenyzője a német túraautó-bajnoksággal (DTM) együtt megrendezett Audi R8 LMS Cup harmadik, hungaroringi versenyhétvégéjén örvendeztette meg szurkolóit.

A német Audi Sport tehetséggondozó akadémiáján immár harmadik éve pallérozódó magyar pilótán a szombati első időmérőn a technika, illetve a folyamatosan váltakozó esős időjárás is kifogott, ezért a hatodik helyről vághatott csak neki a nyitófutamnak. A verseny során folyamatosan a dobogósokéhoz hasonlóan jó időket autózott, és a körülményeket figyelembe véve bravúrosnak számító negyedik helyet szerezte meg. Ez is megmutatta, hogy mennyire fontos a jó rajtpozíció egy olyan sorozatban, mint az újonnan indult Audi R8 LMS Cup, ahol ellenőrzötten egyforma autókkal állnak rajthoz a pilóták.

A vasárnapi időmérőre sikerült a szombati problémákat kiküszöbölni, így extra motivációval érkezett Keszthelyi Vivien, s a kvalifikáción egyedül már csak a rendkívül tapasztalt, tízéves nemzetközi GT-rutinnal rendelkező, az összetett pontversenyt vezető német Kris Heidorn tudta megelőzni.

A futamon a 17 éves magyar pilóta jól kapta el a rajtot, s bár mögötte többen is próbálkoztak, fiatal korát meghazudtoló rutinnal verte vissza ezeket a támadásokat, folyamatosan növelve előnyét az őt üldözőkkel szemben.

A fél óra plusz egy körre tervezett futam során Keszthelyi Vivien hiba nélkül vezetett, s közel 8 másodperc volt az előnye az őt követő lengyel Paziewskivel szemben, amikor a táv kétharmadánál, 10 perccel a tervezett leintés előtt váratlanul előtt eleredt az eső a Hungaroring fölött. A versenybírók - tekintettel arra, hogy néhány órával korábban, a DTM futama során épp emiatt súlyos sérülések történtek a boxutcában - piros zászlóval véget vetettek a versenynek. Ez természetesen nem zavarta az autójából hatalmas mosollyal kiszálló magyar versenyzőt, akit a vetélytársak és az Audi Sport vezetői is köszöntöttek a dobogós ceremónia előtt.

Keszthelyi Vivien, aki 15 évesen már TCR kategóriájú autóval kétszeres magyar bajnoki címet szerzett, tavaly az Audi TT Cupban a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett, és idén először versenyez hátsókerék-meghajtású nagy túraautóval (GT), több mint két év kihagyás után először állhatott rajthoz hazai közönség előtt.

A kupasorozatban most egy kéthónapos nyári szünet következik, majd az angliai Brands Hatch-i pályán folytatódik a küzdelem.

KESZTHELYI VIVIEN NYILATKOZATA:

"Egy versenyzőnek mindig sokat ad a hazai közönség támogatása, egy ilyen szép eredmény birtokában pedig még jobb kedvvel megyek nyári szünetre. Most egy kis pihenő következik, azt követően viszont megkezdem a felkészülést a szezon második felére. Ez az első évem hátsókerék-meghajtású sorozatban, rengeteg tapasztalatot kell még szereznem, de úgy érzem, egyre nagyobb az összhang az autó és köztem, és bízom benne, hogy a jövőben is hasonlóan szép eredményeket érünk majd el közösen. Még egyszer köszönöm a támogatást a csapatomnak és az összes szurkolónak is, felejthetetlenné tették a „visszatérést" a hazai pályára."

0 Tovább

sportbanyaszat

blogavatar

Sokkal több érték, és érdekes sztori van a sportban, mint ami elsőre látszik. Isten hozott a 2-es tárnában!

Kedvencek

NemOlimpiaiSportok NemOlimpiaiSportok

Ezen az oldalon a nem olimpiai sportágak híreit olvashatják. Ha infót szeret...

Közösségben az Egészségért Közösségben az Egészségért

Egy jó közösségben minden egyszerűbb, a sport és céljaid elérése egyar...

Feedek

Feedek

Archívum