Újabb sikeres hétvégén van túl Keszthelyi Vivien, aki egyedüli magyarként, s egyben a világ legfiatalabb GT-kategóriás női autóversenyzőjeként ezúttal a németországi Lausitzringen gyarapította értékes pontjait két, a beállítási nehézségek miatt erőn felül megszerzett negyedik helyezésével.
A német Audi Sport tehetséggondozó akadémiáján immár harmadik éve pallérozódó magyar pilótára már tizennégy éves korában felfigyeltek a világ egyik legnagyobb konszernjéhez tartozó Audi szakemberei. Ezek után Vivien lépésről-lépésre jutott el a túraautózás csúcsának számító hátsókerék-meghajtású autók világába. Az újonnan indult Audi R8 LMS Cup futamain, melyeket a DTM-mel együtt rendeznek, továbbra is ellenőrzötten egyforma autókkal állnak rajthoz a pilóták, mely rendkívül fontos szempont a további fejlődés szempontjából. Jól indult a szezon Vivien számára, hisz a hockenheimi nyitóhétvégén mindkétszer a dobogón ünnepelhetett a magyar versenyző, aki miután mindössze 13 évesen, élete első nemzetközi mezőnyben futott versenyén dobogós helyezést ért el, 14 évesen a szintén egyforma autókat felvonultató Swift Cup Europe összetettjében harmadikként zárt. Mindössze 15 évesen TCR kategóriájú autóval versenyezve két magyar bajnoki címet szerzett, majd tavaly az Audi TT Cupban - szintén még elsőkerék-meghajtású autóval - a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett, ráadásul hétről hétre nagy nemzetközi rutinnal rendelkező riválisokkal küzdött és ismerkedett meg a híres európai versenypályákkal. Keszthelyi Vivien eddigi pályafutása jó példája a tudatosan, sportszakmai szempontok alapján meghozott döntéseknek. A nemzetközi szakemberek szerint ugyanis ahhoz, hogy a profi versenyzőként egy pilóta hosszú távon sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a tanulóéveket olyan nehéz sorozatokban töltse el, ahol az autók teljesítménye ellenőrzötten megegyezik, a versenyzők így fej-fej melletti csatákban válhatnak egyre jobbá, s köztük elsősorban a felkészültség és vezetéstechnikai tudás dönt. E nehezített terepnek meg is lett az eredménye, hisz Vivient megdöbbentően fiatalon, mindössze 17 évesen kellően tapasztaltnak találták nemzetközi mentorai a sokak számára a maximumot, Vivien számára azonban csak tanulóéveket jelentő elsőkerék-meghajtású sorozatok elhagyására. Ennek fényében lépett tehát tovább a pilóta, aki a mostani GT, azaz nagy túraautókat felvonultató sorozatban már jóval nagyobb teljesítményű, hátsókerék-meghajtású autók küzdelmébe kóstolhat bele. Az itt szerzett tapasztalatok és tudás jelenthetik a következő lépcsőfokot hosszú távú ambiciózus céljai felé, melyekhez jó alapot jelent a pilóta gyári kötődése is. Fiatal kora ellenére minden szempontból érett gondolkodású sportolóval állunk szemben Vivien személyében, hisz a civil életben is példaértékűen kezeli népszerűségét. Szerepet vállal több nemzetközi szervezet, köztük a nők autósportban való érvényesüléséért küzdő Dare To Be Different, valamint az UNICEF munkájában is, ezen kívül a Mosoly Alapítvány fiatal sportnagyköveteként is ismerhetjük. Keszthelyi Viviennel június első hétvégéjén 2 év után először találkozhatnak hazai pályán a magyar rajongók, ugyanis az Audi R8 LMS Cup a DTM-mel együtt a Hungaroringre látogat. A magyar versenyző izgatottan készül a számára is különleges futamra, és csapata a tervek szerint számos különleges programmal várja majd a szurkolókat.