Hosszas tárgyalássorozat után hivatalosan is eldőlt, hogy a korábbi hírekkel ellentétben folytatódik a világ egyik legerősebb márkakupa-sorozata, az Audi Sport ABT TT Cup. A 2017-es szezonnak Keszthelyi Vivien személyében magyar szereplője is volt.
A sorozat jövőjére nem véletlenül irányult nagy nemzetközi figyelem. Az ehhez hasonló márkakupák sajátossága, hogy minden pilóta azonos technikai feltételekkel indul, így eredményük jobban tükrözi a valós képességeiket. Az Audi TT Cup mezőnye pedig még a hasonló sorozatok között is tradicionálisan erősnek számít, hisz évről évre rutinos, komoly szakmai múlttal, eredményekkel rendelkező pilóták százai jelentkeznek a világ minden tájáról, akik közül megannyi teszt során választják ki a legjobbakat, akik aztán rajthoz állhatnak a szériában. Sok sorozattal ellentétben tehát nem elég csupán a nevezési díj megfizetése; már a mezőnybe kerüléshez is komoly teljesítmény felmutatására van szükség.
A riválisaihoz képest jóval kevesebb rutinnal rendelkező Keszthelyi Vivien így nem csupán bekerült a világ legígéretesebb tehetségei közé, de eredményes szereplésével minden idők legfiatalabb magyar pontszerzőjévé vált a nemzetközi túraautó-sorozatok tekintetében. Eddigi teljesítményével pedig felkeltette a hasonló szériákat figyelemmel kísérő és a jövő reménységeit felkutató szakemberek érdeklődését is.
A 17. évét nemrég betöltő pilótára különböző felnőtt sorozatokban elért dobogós helyezéseit látva három évvel korábban figyelt fel a német autógyár. Vivien, miután 2013 végén megtanult vezetni -
bár "rendes” jogosítványa csak jövőre lesz - először hazai, majd nemzetközi sorozatokban gyűjtötte a trófeákat. 2016-ban már egy Audival lett magyar túraautó-bajnok a sprintversenyeken, majd az
Endurance bajnoki címet is begyűjtötte -2000cm3 kategóriában. Mindeközben pedig az elmúlt két évben az Audi tehetséggondozó akadémiáján, a német konszern finanszírozásával folytatta
tanulmányait. Látva töretlen fejlődését és kiemelkedő teljesítményét, az Audi a TT Cup mezőnyében való szerepeltetéssel mélyvízbe dobta Keszthelyi Vivien, aki azonban derekasan helytállt.
Az idény végén az autógyár aztán úgy döntött, nem folytatja a sorozat megrendezését, végül azonban megállapodott a gyárral hosszú ideje együttműködő ABT Sportsline motortechnikai
teljesítménynövelő céggel, melynek támogatásával továbbra is megrendezi a futamokat. A sorozatban Magyarországon gyártott Audi TT-k versenyváltozatával küzdenek meg egymással a pilóták, a tervek szerint az eddigiekhez hasonlóan hat DTM-es helyszínen.
Keszthelyi Vivien idén már bizonyított ebben a sorozatban, karrierje jövőjéről 2018 elején várható bejelentés.
További információ, interjúszervezés:
Göbölyös Gábor
Team VRS
press@teamvrs.com
gabor.gobolyos@teamvrs.com