Balatonfüred, 2017. július 6. – Csütörtökön 9 órakor elrajtolt Európa leghosszabb távú vitorlás versenye, a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj mezőnye. A versenyre idén 526 hajó nevezett, amelyek a Balatonfüred előtt kitűzött mintegy hat kilométeres rajtvonalról Balatonkenese irányába indultak, hogy teljesítsék a légvonalban 155 kilométeres távot. A további útvonal Siófok, majd a Tihanyi-szoroson át Keszthely, ahonnan a hajók a balatonfüredi célba vitorláznak vissza.
 

Reggel a térségben gyenge volt a légmozgás, ám az előrejelzések szerint a verseny további időtartamára jól vitorlázható szél várható. Elképzelhető, hogy lesznek zivatarok is, amelyek erős szelet is hozhatnak, de éjszakára már inkább gyenge szeleket jósolnak a meteorológusok. 

A verseny legnagyobb esélyese a magyar fejlesztésű Opel Fifty-Fifty katamarán, ám ahogy Litkey Farkas, a verseny tizenkétszeres győztese fogalmazott, „aki a Fifty-Fiftyt legyőzi, megnyeri a Kékszalagot”. Több olyan hajó is van, amely képes lehet erre. Köztük Litkey Festipay nevű katamaránja, az RSM nevű víz feletti szárnyalásra is alkalmas kéttestű hajó, vagy az Extreme Sailing Team 40 lábas vitorlása. Sőt, indul a versenyen a két évvel ezelőtti győztes svájci Safram csapata is, valamint a Black Jack nevű magyar katamarán a sokszoros világbajnok német Roland Gäbler kormányzásával.

A Kékszalag Erste World Nagydíjon azonban nemcsak a leggyorsabb hajók versenyeznek, hanem több mint harminc osztályban mindazok a vitorlázók, akik vállalják ezt a komoly erőpróbát, amelynek során nemcsak egymással, hanem az időjárás viszontagságaival is meg kell küzdeniük. Ez csak alapos felkészüléssel és kitartással sikerülhet. 

Az első hajókat – a jelenlegi Kékszalag-rekord 7 óra 13 perc 57 másodperc – kora délutánra várják a balatonfüredi célban. A verseny szombaton kilenc óráig tart.